Escut del Consell Comarcal del Baix Ebre

Atenció al Ciutadà | 977 445 308 | info@baixebre.cat

El Consell Comarcal del Baix Ebre implementa la plataforma d'administració electrònica

Imatge
 
El Consell Comarcal del Baix Ebre implementa la plataforma d'administració electrònica
Permetrà al personal de la institució tramitar tots els expedients sense fer ús de paper i a la ciutadania, tots els tràmits de manera telemàtica
18/04/2017

El Consell Comarcal del Baix Ebre posa en marxa a partir d'aquest mes la plataforma d'administració electrònica de l'ens que permetrà al personal de la institució comarcal tramitar tots els expedients sense fer ús de paper i a la ciutadania, tots els tràmits de manera telemàtica.

La plataforma integra un gestor d'expedients, un registre de documents i un mòdul de signatura electrònica. Aquest nou model significa un canvi molt important en l'organització interna del Consell Comarcal, ja que aquesta plataforma online permet conservar tots els documents ordenats, assignats i digitalitzats en el núvol, la qual cosa facilitarà la connexió entre les diferents àrees de l'ens. A la vegada, aquesta plataforma d'administració electrònica incorpora l'ús generalitzat de la signatura electrònica, que es podrà fer des d'un ordinador o des d'un mòbil.

Tot aquest procés de modernització de l'administració comarcal es porta a terme en compliment de la nova legislació en matèria de procediment administratiu comú, la Llei 39/2015, que obliga les administracions a realitzar els tràmits de manera digital abans del mes d'octubre de 2018. No obstant, la ciutadania del Baix Ebre podrà encara adreçar-se al Consell Comarcal, si així ho vol, de manera física i amb suport de paper, però no les persones jurídiques que estaran obligades a realitzar les gestions de manera telemàtica.