Escut del Consell Comarcal del Baix Ebre

Atenció al Ciutadà | 977 445 308 | info@baixebre.cat

Requisits per facturar a la nostra entitat pública

Imatge
 
Requisits per facturar a la nostra entitat pública
09/12/2025

Per garantir el compliment de la normativa vigent i agilitzar la tramitació de pagaments, les empreses proveïdores han de tenir en compte els següents requisits

1. Factura electrònica obligatòria

  • Totes les factures s’han de presentar en format electrònic estructurat Facturae (.xml), d’acord amb la Llei 25/2013 i el Reial Decret 1619/2012.
  • La factura ha d’estar signada electrònicament amb un certificat digital vàlid.
  • No s’accepten factures en PDF, Word o altres formats no estructurats.

 

2. Plataforma de presentació

  • Les factures s’han de tramitar a través del Punt General d’Entrada de Factures Electròniques (FACe) o, en el cas de Catalunya, mitjançant e.FACT.
  • És imprescindible incloure els codis DIR3:
    • Oficina comptable: L06090004
    • Òrgan gestor: L06090004
    • Unitat tramitadora: L06090004

 

Enllaços útils:

 

3. Contingut obligatori de la factura

  • Número i sèrie de la factura.
  • Dades fiscals del proveïdor (NIF/CIF, raó social, domicili).
  • Descripció del servei o subministrament.
  • Base imposable, tipus d’IVA, quota i import total.
  • Data i lloc d’emissió.
  • Referència al contracte o número expedient (Demaneu-lo a l’òrgan responsable si no us l’han facilitat)

 

4. Procediment intern

  • Un cop rebuda la factura electrònica, es registra i es verifica la conformitat amb el servei prestat.
  • La factura serà fiscalitzada per intervenció i aprovada per l’òrgan competent abans de la comptabilització i pagament.

 

Recordeu: El no compliment d’aquests requisits pot comportar el rebuig de la factura i retard en el pagament.