Requisits per facturar a la nostra entitat pública
Requisits per facturar a la nostra entitat pública
09/12/2025
Per garantir el compliment de la normativa vigent i agilitzar la tramitació de pagaments, les empreses proveïdores han de tenir en compte els següents requisits
1. Factura electrònica obligatòria
- Totes les factures s’han de presentar en format electrònic estructurat Facturae (.xml), d’acord amb la Llei 25/2013 i el Reial Decret 1619/2012.
- La factura ha d’estar signada electrònicament amb un certificat digital vàlid.
- No s’accepten factures en PDF, Word o altres formats no estructurats.
2. Plataforma de presentació
- Les factures s’han de tramitar a través del Punt General d’Entrada de Factures Electròniques (FACe) o, en el cas de Catalunya, mitjançant e.FACT.
-
És imprescindible incloure els codis DIR3:
- Oficina comptable: L06090004
- Òrgan gestor: L06090004
- Unitat tramitadora: L06090004
Enllaços útils:
3. Contingut obligatori de la factura
- Número i sèrie de la factura.
- Dades fiscals del proveïdor (NIF/CIF, raó social, domicili).
- Descripció del servei o subministrament.
- Base imposable, tipus d’IVA, quota i import total.
- Data i lloc d’emissió.
- Referència al contracte o número expedient (Demaneu-lo a l’òrgan responsable si no us l’han facilitat)
4. Procediment intern
- Un cop rebuda la factura electrònica, es registra i es verifica la conformitat amb el servei prestat.
- La factura serà fiscalitzada per intervenció i aprovada per l’òrgan competent abans de la comptabilització i pagament.
Recordeu: El no compliment d’aquests requisits pot comportar el rebuig de la factura i retard en el pagament.



